WAT BIJ OVERLIJDEN? UITVAARTZORG DIETER RITS PRAKTISCHE HULP OVERLIJDENSBERICHTEN FAQ

Uitvaartnazorg

Nadat we een laatste keer afscheid hebben genomen van de dierbare overledene met de begrafenis, dienen we naast het verwerken van ons verdriet in een persoonlijk rouwproces, helaas nog heel wat administratieve zaken af te handelen.
 
We sommen niet-limitatief de belangrijkste zaken op, waarvan u op onze website ook reeds heel wat informatie en hulp terug kan vinden.  Denken we aan de bankrekening, de kluis, het testament, de successieaangifte, de belastingaangifte, de notaris, de pensioenregeling, het ziekenfonds, de vakbond, de werkgever of onderwijsinstelling, de betaling van de begrafeniskosten, variaverzekeringen (auto, brand, familiale, …), uitvaartverzekering, energievoorzieningen (elektriciteit, gas, water, …), abonnementen en lidmaatschappen opzeggen (o.a. krant, weekblad, maandblad, openbaar vervoer, telefoon, televisie, internet, wellness, fitness, sportclub, okra, hobbyclub, …), afsluiten van accounts op sociale media (of het omschakelen naar de status “overleden”), de poetsvrouw en/of tuinman opzeggen, huurcontracten (woning, garage, …) opzeggen, uittreksels uit de overlijdensakte opvragen (dit doet Dieter Rits graag voor U), laatste (onbetaalde) openstaande facturen betalen, huisdieren van alleenstaanden, enz. ….
 
Het spreekt voor zich dat Uitvaartzorg Dieter Rits U ook hierbij graag van dienst is.
 
Het rouwen om de dierbare overledene doet u misschien het liefst alleen, of net niet? Wanneer het verdriet te groot wordt, weet dan dat u dit zeker niet alleen moet dragen: kennissen, buren, vrienden en familie staan voor u klaar. Want ook zij hebben het moeilijk.  Samen herinneringen bovenhalen, verhalen vertellen en opnieuw stilstaan bij het leven dat er, spijtig genoeg, niet meer is, kan therapeutisch werken.
 
Zeer betrokken hulpverleners, zoals bij o.a. www.rouwzorgvlaanderen.be  of www.tele-onthaal.be  bieden u graag een luisterend oor, maar ook uw huisarts staat voor u klaar.
 

Terug naar FAQ